طراحی اپلیکیشن باشگاه مشتریان
دردنیای امروزی و با توجه به اینکه افراد صاحب کسب وکار اعم از کوچک و بزرگ به دلیل رقابت درعرصه خود به الکترونیکی شدن روی می آورند دارای سایت و اپلیکیشن هستند. در این حین ممکن است برای بهبود هرچه بیشتراین کسب وکار و با هدف جذب مشتریان جدید به سایر ابزارهای دیگری همانند اپلیکیشن باشگاه مشتریان نیاز پیدا نمایند. در این راستا با ساخت اپلیکیشن باشگاه مشتریان باعث افزایش رضایت دو طرفه ی کسب و کارها و مشتریان می شود. پس لازم است به یک تعریف کلی از این اپلیکیشن و ویژگی های مفید بر هر دو طرف ( شرکت ومشتریان) بپردازیم.
اپلیکیشن باشگاه مشتریان چیست؟
این اپلیکیشن یک برنامه کاربردی است که برای جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان و ارتباط با آنها طراحی شده است. این نوع از برنامه ها به شرکت ها کمک می کنند تا با مشتریان خود ارتباط بیشتری برقرار کرده و با ارائه خدمات و مزایای ویژه، آنها را به خود متصل کنند. شرکت پویانگار ارتباط سپهر در این راستا با طراحی و ساخت اپلیکیشن باشگاه مشتریان به شما در مدیریت مشتریان خود یاری می رساند.
یک نرم افزار باشگاه مشتریان می تواند شامل ویژگی هایی مانند ثبت نام مشتری، ارائه پاداش ها و تخفیف ها، مانیتورینگ وضعیت حساب، اطلاعات پرداخت،اطلاعیه ها و پیام های خصوصی و ... باشد. هدف این برنامه ها، افزایش وفاداری مشتری، بهبود تجربه خرید آنها و افزایش درآمد شرکت است.
از ویژگی هایی که یک باشگاه مشتریان باید داشته باشد:
✎ امکان جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتری
با این نرم افزار می توانید اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری کرده و آنها را در یک پایگاه داده مرتبط و قابل دسترسی نگهداری کنید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، آدرس، شماره تلفن، ایمیل، سابقه خرید و موارد دیگر می شوند.
✎ ارائه پاداش ها و تخفیف ها
یکی از اصلی ترین ویژگی آن ارائه پاداش ها و تخفیف های خاص به مشتریان است. این پاداش ها می توانند شامل تخفیف های ویژه برای خرید بعدی، جایزه های نقدی و امتیازات ویژه باشند.
✎ مانیتورینگ وضعیت حساب
بدین معنا که به مشتریان اجازه می دهد تا وضعیت حساب خود را مانیتور کنند و در صورت لزوم، پرداخت های خود را بررسی کنند.
✎ اطلاعیه ها و پیام های خصوصی
این ویژگی به شرکت ها اجازه می دهد تا اطلاعیه ها و پیام های خصوصی همچون تخفیف ها، پاداش ها، تغییرات درسیاست های شرکت را ارسال کنند. از طرف دیگرمشتریان می توانند نیز پیام های خود را از طریق اپلیکیشن باشگاه مشتریان به شرکت ارسال کنند.
✎تحلیل داده ها و گزارش ها
با سفارش ساخت اپلیکیشن باشگاه مشتریان می توان به تحلیل داده ها از نمودارها، گزارش ها و آمارهای مربوط به رفتار و نیازهای مشتریان پرداخت. در این راستا با استفاده از آن به بهترشدن خدمات شرکت کمک رسانی می کند.

با توجه به این امکانات، طراحی اپلیکیشن باشگاه مشتریان میتواند به بهبود روابط با مشتریان، جذب مشتریان جدید، افزایش وفاداری مشتریان، افزایش فروش و سودآوری، بهبود تجربه خرید مشتریان، تبدیل مشتریان به سفیران برند و افزایش شناخت برند کمک کند. همچنین، طراحی اپلیکیشن باشگاه مشتریان میتواند به بهبود عملکرد کسب و کار، افزایش بهره وری و کاهش هزینههای اجرایی کمک کند. به طور کلی، اپلیکیشن باشگاه مشتریان یک ابزار قدرتمند برای بهبود ارتباط با مشتریان و افزایش سودآوری کسب و کار است.